Flipper 880 ST – eriti kiire perepaat

Piisavalt ruumikas, võimas, kauni kerega ning innovaatilisi ideid ja traditsioone nutikalt kombineeriv – see on uus Flipper 880 ST.

Soome paaditootja Bella Boats hakkas aastal 2010 koos tuntud Norra paadidisaineri Espen Thorupiga Flipperi kaubamärki kandvat paadiseeriat uuendama. Kaks aastat hiljem olid esimesed mudelid väljas. Pidevalt täienedes on Flipperi lipulaev 880 ST kasvanud mugavaks reisipaadiks, mida parimal juhul viivad edasi kuni 600 hobujõudu. Näiteks Helsingi paadimessil äratas Flipper 880 ST publiku tähelepanu just kahe 250-hobujõulise Mercury Verado-päramootoriga.

1970-1980. aastate ahtrikajutiga reisipaatide menumudelid olid pigem meredel sõitmiseks mõeldud reisilaevad, kus väiksele paadile püüti mahutada võimalikult suur kajut ja köök.

Aastatega on paatide mõõtmed kasvanud ja oli viimane aeg vanu kontseptsioone uuendada, kuna uutel põlvkondadel on meresõidukitele uued nõudmised. Märkimisväärseim konstruktsiooniline uuendus on aga päramootorite kasutamine sisepäramootori asemel. Uus Flipper 880 ST on kiire paat, mis meelitab kaugemale avamerele.

Rohkem avarust

Kokku volditav katus muudab paadi keskosa tõeliselt multifunktsionaalseks – see võib olla nii suletud reisijateruum, kui ka avatud päikesetekk, olles samas ka juhi tööruum ja köök. Salongi välimus on sirgejooneline ja modernne, köök asub juhi istme taga ja pakpoordis domineerib suur diivan. Suured panoraamaknad aitavad avarust luua ka suletud katusega.

Flipper 880 ST kajutid on asjalikud ja funktsionaalsed, nende õhkkond on pigem stiilselt askeetlik kui luksuslikult embav. Heledad toonid teevad ruumi õhuliseks ja mitmed erineva kujuga aknad lasevad päevavalguse sisse. Ahtrikajuti sissepääsuava on madal ja asub kitsamas vahekäigus. Ka ahtrikajut ise on loomulikult madal ja sobib pigem laste magamisruumiks.

Mis Flipperis kõige parem: kajutid ei meenuta mootoriruumi, kuna mootorid asuvad ilusti ahtripeeglil. Varasemate mudelite suurim puudujääk oligi tõsiasi, et voodi ja mootor olid praktiliselt ühes ruumis. Uue Flipperi ahtrikajuti voodi alt leiame akud, roolivõimendi ning teised abiseadmed, mille hääled ja vibratsioon on peaaegu olematud. Näiteks on kütusefiltrid paigutatud ujumistasandi alla ja tänu sellele jääb kajut hooldustööde käigus puhtaks, sest mehaanikud pääsevad neile mugavalt ligi paadile astumata.

Võimsatele mootoritele tehtud

Flipperile sobiva  mootorivõimsuse vahemik on mitte ainult lai, vaid ka võimsuse osas üsnagi muljetavaldav. Iseenesest pole muidugi suurte päramootorite kasutuses midagi uut, olgu neid ahtripeeglis siis üks või kaks.

880 ST’l on potentsiaali suurteks kiirusteks, sest juba nõrgima mootorivõimsusega varustatud testipaadil saavutati kolme inimese raskusega juba ligemale 40 sõlmene tippkiirus. Selline tulemus pole peredele mõeldud Flipperi taoliste reisipaatide seas sugugi tagasihoidlik.

Flipperi uudismudeli suurte mootoritega varustamine on ka strateegiliselt hea liigutus paaditehaselt, sest suur osa tehasest kuulub Mercury mootoreid valmistavale Brunswickile. Bella mudelite hulgas pole seni väga suurtele päramootoritele hästi sobivaid mudeleid disainitud ja Aquadorid on pea eranditult sisepäramootoritele tehtud.

Miks on kaks ökonoomsem kui üks?

Suurtele ja rasketele paatidele sobib pigem kaks kui üks päramootorit. Ameeriklased said sellest aru juba 1970. aastatel. Kuigi ka ühel suurel päramootoril võib olla palju hobujõude, siis on tihti probleemiks sõukruvi valik. Väike vint lihtsalt ei suuda mootori võimsust efektiivselt vees edasi liikumiseks kasutada. Kaks sõudekruvi on seetõttu ökonoomsem kui üks.

Kruiisikiirus on Flipperil 20-25 sõlme ning kütusekulu on veidi alla 2,2 liitri meremiili kohta. Glisseerimiskiirusel teeb see ökonoomseimaks kuluks umbes 40 liitrit tunnis. Tippkiirusel tõuseb see rohkem kui kahekordseks. Paagitäiest kütusest piisab seega umbes 150 meremiili pikkuseks merereisiks.

Flipperi sõiduomadused on head, isegi suurepärased. Kaater käitub sportlikult, võtab hästi kurve ja kaldub tublilt sisekurvi poole. Iseasi, kas sellised omadused on hinnatud paadis, mida kasutatakse enamasti rohkem reisimiseks kui veemänguasjade vedamiseks ja adrenaliinirikasteks lõbustusteks. Lõõgastava reisimise juurde kuulub ikka rohkem mugavust kui sporti.

Flipperiga sõitmine ei ole raske ega väsitav. Rooli taga magama jäämise ja igavuse ohtu ei ole, sest 880 ST juhtimine on kipperile piisavalt innustav ja häid elamusi pakkuv. Kere lõikab pehmelt läbi vastu tulevate lainete, tekitamata seejuures liigset vibratsiooni ja valjusid paukuvaid helisid. Mugavuspiiriks on umbes meetrilised lained, mille puhul kerekuju toimib veel suurepäraselt.

Tehnilised andmed: Flipper 880 ST

  • Kaal: 3000 kg + mootor
  • Kütusepaak: 380 l
  • Veepaak: 100 l
  • Süvis: 0,70 m
  • Mootori võimsus: 300-600 hp (224-441 kW)
  • Magamiskohti: 4+1
  • Merekategooria: C
  • Reisijaid: 10